All Categories
    Filters
    Preferences
    جستجو

    چطوری ترس خودمو تو اتاق فرار کنترل کنم؟

    کنترل ترس در اتاق فرار یکی از موارد بسیار مهمی می باشد که باعث میشود بتوانید سرنخ ها را براحتی جستجو و به جواب معماها سریع تر دست پیدا کنید. ترس زیاد باعث میشود تا مغز تمرکز نداشته باشد و به همین خاطر در حدس زدن جواب معماها بدرستی عمل نکند.اتاق فرار تاج اسکیپ در ادامه به چند راه حل کاربری برای کنترل ترس و اضطراب در اسکیپ روم ها اشاره خواهد نمود.

    تجربه زیاد برای کنترل ترس در اتاق فرار

    یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث میشود تا اغلب بازیکنان اتاق فرارها ترس و اضطراب بالایی داشته باشند، عدم آشنایی با این سبک بازی می باشد. برای رهایی از این مشکل بهترین کار کسب تجربه زیاد و آشنایی با این بازی می باشد. به عنوان مثال، می توانید بازی های اتاق فرار برای موبایل را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید تا با سبک بازی آشنا شوید.

    علاوه براین، بهتر است ابتدا بدانید که اسکیپ روم چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ قوانین این بازی ها چیست و چه محدودیت هایی در آنها وجود دارد و غیره. هر چه اطلاعات شما درباره این بازی ها بیشتر باشد، به همان نسبت نیز بهتر می توانید ترس خود را در اسکیپ روم ها کنترل کنید.

    کنترل ترس در اتاق فرار با اعتماد به نفس

    در بسیاری از مواقع دلیل ترس و اضطراب زیاد از کمبود اعتماد به نفس می باشد. افرادی که به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند، نگران از دست دادن زمان و نرسیدن به جواب معما هستند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با اعتماد به نفس کامل و بدون نگرانی بابت از دست دادن زمان و موارد مشابه قدم به اتاق فرار بگذارید. برای اینکه بتوانید در اتاق فرار با اعتماد به نفس کامل رفتار کنید، کافیست کمی قبل از بازی درباره کدهای رمز و قفل ها اطلاعات داشته باشید. هر چه اطلاعاتتان بیشتر باشد، به مرور اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و ترس از شما فاصله بیشتری پیدا می کند.

    از ابراز ترس خجالت نکشید

    میزان تحمل افراد در شرایط استرس زا و ترسناک متفاوت می باشد و به همین دلیل است که ترس و اضطراب روی برخی بیشتر اثر می گذارد و کاملا طبیعی است. یکی از راه هایی که می توانید با آن به خوبی ترس خودتان را در شرایط استرس زا اتاق فرارها کنترل کنید، پنهان نکردن آن می باشد. به دوستان و افراد هم تیمی خود براحتی نشان دهید که ترس دارید! بدون شک آنها بهتر می توانند به شما کمک کنند تا از این شرایط بیرون بیایید.

    ابراز ترس به دیگران باعث میشود تا آنها با شما همدلی کنند و با کم کردن فاصله و کنار هم قرار گرفتن این شرایط بهتر پشت سرگذاشته میشود. علاوه براین، اگر افراد تیم را به درستی انتخاب کرده باشید، مدیر گروه در این شرایط می تواند شما به شما کمک کند تا استرس و ترس را رها نموده و از تصمیم گیری های عجولانه پرهیز کنید.

    به دل ترس بزنید

    تفاوتی ندارد که به دنبال راه حلی برای کنترل ترس در اسکیپ روم ها هستید یا زندگی شخصی، در هر صورت بهتر است یکبار برای همیشه ترس هایتان را در آغوش بگیرید. سعی کنید با تمام توان و با تکیه بر اعتماد به نفس خود به دل ترس بزنید! این واقعیت را بدانید که در اسکیپ روم ها به هیچ عنوان چیزی جسم و سلامتی شما را تهدید نمی کند و همه چیز تحت کنترل می باشد. پس با شجاعت کامل به دل ترس بزنید و ترس ها را در آغوش بگیرید.

    در برخی از اتاق فرارها بر حسب شرایط و سناریو ممکن است افراد غریبه به عنوان بازیگر وارد صحنه شوند که هدف آنها افزایش ترس و اضطراب می باشد. مواجه شدن با این افراد در لحظه اول می تواند ترس و هیجان را افزایش دهد که بخش جذاب بازی خواهد بود. اما این ترس نباید ادامه دار باشد و مانع تصمیم گیری به موقع و حل معماها شود. نگران هیچ چیزی نباشید چون گیم مستر در تمام مدت بازی از راه دور همراه شماست و شرایط را کنترل می کند.

    تحرک داشته باشید

    در شرایط استرس زا بدن آدرنالین ترشح می کند و افزایش زیاد آن باعث میشود تا ترس و اضطراب بر شما غلبه کند. به همین خاطر باید بتوانید آدرنالین های ترشح شده را بسوزانید! یکی از راه هایی که می تواند باعث سوزاندن آدرنالین شود، تحرک داشتن است. سعی کنید در شرایط استرس زا اتاق فرارها کمی تحرک داشته باشید و چند قدم حرکت کنید تا به آرامش برسید.

    تغذیه مناسب قبل از بازی را جدی بگیرید

    در شرایطی که ذهن نمی تواند تمرکز داشته باشد، شرایط استرس زا را نمی تواند به خوبی کنترل کند. افت قند در بدن یکی از موارد مهمی می باشد که باعث میشود مغز نتواند به خوبی تمرکز داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما قبل از بازی تغذیه مناسبی داشته باشید. استفاده از شکلات و شیرینی و مواد غذایی مناسب می تواند یک راهکار خوب برای کنترل بهتر ترس باشد.

    انتخاب تیم خوب برای کنترل ترس در اتاق فرار

    یکی از مهم ترین و اصلی ترینترفندهای موفق از اسکیپ روم ها، دقت در انتخاب افراد گروه می باشد. سعی کنید افرادی را به عنوان تیم انتخاب کنید که شخصیت و شرایط روحی شما را درک کنند. وجود یک دوست صمیمی در گروه باعث میشود تا در شرایط دلهره آور به او نزدیک شوید و درخواست کمک کنید. ترس های موجود در اتاق فرارها بیشتر بخاطر نوع موزیک در حال پخش، نورپردازی های عجیب و حضور ناگهانی بازیگر یا اکتور می باشد. تیم هایی که در تمام مراحل بازی همراه هم هستند و از هم فاصله زیادی نمی گیرند و به هم روحیه می دهند، خیلی بهتر این شرایط را با موفقیت پشت سر می گذارند.

    به طور خلاصه می توان گفت، برای اینکه بتوانید ترس در اتاق فرار را کنترل کنید، باید به این فکر کنید که شرایط کاملا کنترل شده است. در هیچ یک از اسکیپ روم ها خطرات جانی وجود ندارد و در هر لحظه می توانید از گیم مستر درخواست راهنمایی و کمک کنید. علاوه براین، این ترس ها به مرور با تجربه اتاق فرارهای مختلف از بین میرود، پس نگران نباشید و به دل ترس هایتان قدم بگذارید و آنها را در آغوش بگیرید…

    نظر خود را وارد نمایید.