All Categories
    Filters
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته های وبلاگ '1404' 'خرداد'

    چرا ترسیدن رو دوست داریم؟ واقعا لذتی داره؟!
    0 چرا ترسیدن رو دوست داریم؟ واقعا لذتی داره؟!

    قطعا همۀ ما سوالات زیادی در مورد ماهیت ترس داریم. حداقل یه بار از خودمون پرسیدیم که چرا بعضی‌ها از دیدن فیلم‌های ترسناک لذت می‌برن؟ چرا داستان‌هایی که توی خونه‌های تسخیر شده یا مکان‌های ناشناخته اتفاق می‌افتن، برای ما جذابن؟ اگه ترس یه واکنش طبیعی و ذاتی در برابر تهدید یا خطره، پس چرا بعضی از ما این قدر علاقه به ترس داریم؟!

    بشنویم از تنها متخصص ترس جهان…!

    دکتر مارجی کر (Dr. Margee Kerr) یه جامعه‌شناسه که توی موسسۀ Scare House کار می‌کنه. این موسسه توی یه خونۀ خالی از سکنه و تسخیر شده در شهر پی...

    تاریخچه جنگل خودکشی ژاپن
    0 تاریخچه جنگل خودکشی ژاپن

    جنگل آئوکیگاهارا که به عنوان جنگل خودکشی ژاپن نیز شناخته می‌شود بسیار اسرار آمیز بوده و در شمال غربی کوه فوجی قرار گرفته است و وسعت آن حدود ۳۵ کیلومتر مربع می‌باشد. این جنگل به طور طبیعی ترسناک است چون پر از درختان درهم تنیده و شاخ و برگ‌های بسیار زیاد است که بعضی از افراد به آن دریای درخت هم می‌گویند. در تاریخ و فرهنگ ژاپن جنگل آئوکیگاهارا به عنوان جایگاه ارواح یا شیطان معرفی شده است و مهم‌‌ ترین علت نامیدن آن به عنوان جنگل خودکشی، آمار بسیار بالای افرادی می‌باشد که وارد این جنگل می‌شوند و هرگز...

    آیا داستان های ترسناک عروسک آنابل واقعی است؟
    0 آیا داستان های ترسناک عروسک آنابل واقعی است؟

    داستان واقعی عروسک آنابل زمانی آغاز می‌شود که این اسباب‌بازیِ به‌ظاهر معصوم و بی‌آزار، در سال 1970 اولین صاحبش را تا سر حد مرگ ترساند. همین باعث شد که اد و لورین وارن، محققین مشهور ماوراءالطبیعه وارد عمل شوند و پس از جن‌گیری خانه، عروسک شیطانی آنابل را به موز‌ه‌ی مخفی خود ببرند.

    حالا در سال 2023 میلادی، آنابل در حالی که لبخند نرمی به لب دارد، در محفظه‌ای شیشه‌ای نشسته و به بازدیدکنندگان نگاه می‌کند. محفظه‌ای که روی آن با دست انسان آیاتی از انجیل حکاکی شده. طبیعتا هیچ‌کس در نگاه اول فکر نمی‌کند...

    تکنولوژی در اتاق فرار
    0 تکنولوژی در اتاق فرار

    تکنولوژی در صنعت بازی‌های ویدیویی نقش بسیار مهمی دارد. با پیشرفت تکنولوژی، قدرت پردازش کنسول‌ها و کامپیوترهای بازی بیشتر شده و گرافیک بازی‌ها به طور فزاینده، روز به روز واقعی‌تر می‌شود.

    اما مهم این است که تکنولوژی خدمت‌گزار خلاقیت و هنر بازی‌سازی باشد، نه هدف اصلی. داستان‌گویی، طراحی مراحل و گیم‌پلی همچنان از ارکان اصلی یک بازی خوب هستند.

    تکنولوژی در اتاق فرار

    اما در ساخت اتاق‎فرار نیز پیشرفت تکنولوژی بسیار به اعتلای کیفیت تجربه بازیکنان کمک می‎کند.

    البته شایان ذکر است، استفاده بیش از حد از ...