در نرمافزار سیستم هینت (راهنمایی) ما که برای اکثر بازیها استفاده میشه تعداد هینت کلی، تعداد هینت هر معما، جزییات تمام هینتها و البته رکورد تیم ها ثبت میشه و بر اون اساس بازیها بهینه میشن. ما برای معمای مختلف براساس درصد موفقیت تیمها بهینهسازی رو انجام میدیم. معمای شروع بازی، معمای چند لایه، توازی یا زنجیری بودن، معمای پایانی و انواع معما که ما براساس تجربه بازی حدود صدهزار نفر مردمی که بازیهای ما رو بازی کردن درصد موفقیت متفاوتی واسش لحاظ میکنیم. مثلا معماهای پایانی در بازیهای سخت رو اگر ۷ درصد تیمها بتونن بدون هینت حل کنن معما در بازی باقی میمونه اگر این درصد کمتر بشه، معما پله پله تغییر میکنه. این درصد برای معمای اول بازی بسته به سختی بازی میتونه تا ۷۰ درصد هم باشه.
دادههای آماری تیمها به ما، بهترین راه بهینه کردن اتاقهاست، بدون داده آماری دقیق، نه تنها نمیشه راجع به یک ساختار معمایی نظر قطعی داد بلکه نمیشه اتاقی رو بهینه کرد. اگر در آینده از کسی شنیدید که فلان معمای بازی بدون هینت غیرقابل حله، ازش آمار بخواید.